Warning: Undefined array key "rc" in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/header.php on line 22
» Sidan kunde inte hittas
 

Warning: Undefined variable $before_loop in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 39

Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

HCL lanserar GDPR-tjänster

Särskilt utformade tjänster underlättar uppfyllandet av kraven följer av EU:s nya dataskyddsförordning

Stockholm, 15 juni 2017. HCL Technologies (HCL) lanserar nu särskilda GDPR-tjänster som gör det enklare för företag att uppfylla de krav som följer av EU:s nya dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation).

Senast i maj 2018 måste företag och organisationer uppfylla de nya kraven, inte minst kring hantering av personuppgifter. Det innebär att företag och organisationer måste införa relevanta processer och tekniska verktyg för att uppfylla kraven.

-       I den digitala eran är integritet, säkerhet och individanpassning de viktigaste frågorna för både företag och enskilda personer. Men att förenkla efterleva GDPR-direktivet behöver inte bara handla om att leva upp till och hantera lagkrav, utan det kan också vara en källa till att skapa konkurrensfördelar”, säger Maninder Singh, Corporate Vice President and Head – Cyber Security & GRC, HCL Technologies. Kombinationen av HCLs branschledande lösningar, IT-expertis, erfarenhet av den europeiska marknaden och av att arbeta med globala företag gör företaget till en idealisk partner i detta sammanhang.

HCLs omfattande ramverk och lösningar inom dataintegritet syftar till att hjälpa organisationer att förbereda sig för de nya skyldigheter och krav som förordningen kommer att medföra. Med dataskyddsförordningen syftar EU till att ge medborgare större kontroll över hur deras personuppgifter används och ge företagen en tydligare juridisk struktur som standardiseras över hela EU. HCLs nya tjänster fokuserar på att hjälpa kunderna inom följande tre kärnområden:

  • Hjälpa företag och organisationer vid genomförandet av konsekvensbedömningen (PIA, Privacy Impact Assessment) avseende GDPR-kraven och ge den information de behöver för att utforma sin plan och sitt tillvägagångssätt för att uppfylla föreskrifterna.
  • I samarbete med kundens team för integritet och legala frågor identifiera luckor, hjälpa till att prioritera och bistå med implementering av processer och teknik så att nya krav på tekniska kontroller och andra föreskrifter uppfylls.
  • Genom tekniska lösningar övervaka och ge en löpande helhetsbild över hur väl kunder uppfyller de nya kraven.

EU: s dataskyddsförordning (GDPR) syftar till att skydda alla EU-medborgares integritet och data i en allt mer datadriven värld. HCLs lösningar innebär övervakning och drift av uppfyllandet av skyddet av personuppgifter och möjliggör omedelbar upptäckt om en överträdelse inträffar.

HCLs Cybersecurity & GRC-tjänster ger ett heltäckande skydd för företag och organisationer. Dessa tjänster erbjuds inom Infrastructure Security; Applications Security; Identity Access & Management and Governance, Risk & Compliance.

About HCL Technologies 

HCL Technologies (HCL) is a leading global IT services company that helps global enterprises re–imagine and transform their businesses through Digital technology transformation. HCL operates out of 32 countries and has consolidated revenues of US$ 7.0 billion, for 12 Months ended 31st March, 2017. HCL focuses on providing an integrated portfolio of services underlined by its Mode 1–2–3 growth strategy. Mode 1 encompasses the core services in the areas of Applications, Infrastructure, BPO and Engineering & R&D services, leveraging DRYiCETM Autonomics to transform clients' business and IT landscape, making them 'lean' and 'agile'. Mode 2 focuses on experience–centric and outcome–oriented integrated offerings of Digital & Analytics, IoT WoRKS™, Cloud Native Services and Cybersecurity & GRC services to drive business outcomes and enable enterprise digitalization. Mode 3 strategy is ecosystem–driven, creating innovative IP–partnerships to build products and platforms business.

HCL leverages its global network of integrated co-innovation labs and global delivery capabilities to provide holistic multi–service delivery in key industry verticals including Financial Services, Manufacturing, Telecommunications, Media, Publishing, Entertainment, Retail & CPG, Life Sciences & Healthcare, Oil & Gas, Energy & Utilities, Travel, Transportation & Logistics and Government. With 115,973 professionals from diverse nationalities, HCL focuses on creating real value for customers by taking 'Relationships Beyond the Contract'. For more information, please visit www.hcltech.com 

Kontakta gärna:

Elka Ghudial

HCL Technologies

elka.ghudial@hcl.com

+44 7973 567 131


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218

Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

Landshypotek Bank sätter svenska råvaror i fokus med ”Den underbara smakresan”

Landshypotek Bank sätter nu svenska råvaror och grunden för vår svenska mat i fokus med initiativet ”Den underbara smakresan”. Först ut är premiären av webbserien ”Pontus och Mario på väg”. I den ger sig Krögaren Pontus Frithiof och sommelier Mario E Moroni ut på en resa genom Sverige där de besöker gårdar, möter lantbruksföretagare och vägleder fler till att lära mer om svenska råvaror.  

Intresset för svensk mat och svenska råvaror är stort och växande. Enligt en undersökning som Landshypotek Bank låtit göra vill nio av tio svenskar öka självförsörjningsgraden på livsmedel. Nu vill Landshypotek Bank höja kunskapen om hantverket och arbetet bakom våra svenska råvaror.

– ”Den underbara smakresan” är vårt sätt att dela med oss av vår och våra kunders erfarenhet och kunskap om odling och svenska råvaror. Vi vill inspirera och få fler att lära sig mer om själva ursprunget till det vi har på våra tallrikar. Vi vill få fler att upptäcka både odling och de fantastiska företagare som står för våra svenska råvaror, säger Tomas Uddin, Marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank.

Den första delen i satsningen är webbserien ”Den underbara smakresan – Pontus och Mario på väg”. I den får vi följa krögaren Pontus Frithiof och sommelier Mario E Moroni som till vardags driver flera populära restauranger i Stockholm. Tillsammans ger de sig ut på en smakresa med målet att komma närmare gårdarna som producerar maten på våra tallrikar.

– Besöken på gårdarna var ett underbart sätt att få stifta bekantskap med råvarorna på nära håll. Att få se var våra råvaror kommer ifrån, hur de odlas, skördas och hur man tar hand om dem på bästa sätt. Vi lärde oss mycket om hantverket bakom råvarorna och hoppas nu sprida det till fler. Såväl till kollegor i branschen som till konsumenten som handlar i butik, säger Pontus Frithiof, grundare och ägare Pontus Group.

Under resans gång besöker de sex gårdar med lantbruksföretagare som på olika sätt bidrar till den svenska råvaruproduktionen. De träffar lantbrukare som bjuder duon på nya insikter och smakupplevelser. Lärdomarna möjliggör nu Landshypotek Bank för fler att ta del av genom Den underbara smakresan. I serien går det bland annat att ta del av odling av bönor, lök, morötter, äpplen, raps, sallad, samt tillverkning av bland annat getost och vin. I flera av avsnitten lagar också Pontus Frithiof mat på gårdens råvaror.

Mer om Den underbara smakresan:
www.landshypotek.se/denunderbarasmakresan
Instagram: @denunderbarasmakresan

Ett klipp från resan för media att ladda ner och fritt använda:
500 ton lök - https://vimeo.com/221541938

För ytterligare information:
Sofie Essayh, kommunikatör Landshypotek Bank, 070-285 13 63

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank är en de tio största bankerna i Sverige och har till huvuduppgift att finansiera Sveriges jord- och skogsbrukare. Banken erbjuder även sparande för alla och bolån till husägare utanför storstäderna. Kunderna i banken bidrar till att stärka de gröna näringarna och att vi alla därmed kan ta del av närproducerad mat och svenska skogsråvaror. Landshypotek Bank har närmare 170 medarbetare på 19 orter i Sverige. 


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218

Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

Jessica Stark ny VD för StyrelseAkademien Stockholm

Jessica Stark tillträder som vd för StyrelseAkademien Stockholm den 21 augusti. Idag arbetar hon på SUP46 där hon som VD och medgrundare varit med och skapat, byggt och utvecklat verksamheten till att på kort tid positionera sig som den främsta startuphubben i Norden.


– Jag ser verkligen fram emot att ta mig an Styrelseakademiens fortsatta utveckling. Min kompetens och mitt nätverk tror jag kommer vara till stor nytta för att skapa nya förutsättningar för att erbjuda styrelsekunskap till fler och något yngre målgrupper, säger Jessica Stark.

StyrelseAkademien har växt med 500 procent de senaste åren och stärker nu organisationen med ytterligare kompetens både på styrelse- och ledningsnivå. 

– Jessicas erfarenheter och kompetens inom startup och tillväxtföretag kommer väl till pass när StyrelseAkademien bygger vidare och möter nästa generations entreprenörer. Vi är otroligt glada för att Jessica tackat ja till att ta över stafettpinnen från nuvarande vd Suzanne Sandler och arbeta vidare med att stärka varumärket och medlemsnyttan, säger Ylva Hambraeus-Björling styrelseordförande i StyrelseAkademien Stockholm.

Jessica Stark är 39 år och uppväxt i Grästorp i Västra Götaland. Jessica har en bakgrund inom pr och kommunikation men råkade ”hamna” i startupvärlden 2004. 2012 var hon med och grundade SUP46 (Start-Up People of Sweden) - en av Europas främsta startuphubbar - där hon har rollen som vd och ansedd som en av startupsveriges mest inflytelserika personer.

– Jag ser en tydlig ökad efterfrågan av kunskap i styrelsearbete för framtidens tillväxtföretag redan i tidiga skeden. Medlemsföretagen inom SUP46 efterfrågar det i allt högre grad. Det märktes också i samband med att Styrelseakademien och SUP46 i samarbete med Serendipity bjöd in entreprenörer och erfarna styrelseledamöter till ett matchningsevent. Det blev väldigt uppskattat, säger Jessica Stark.

För mer information, vänligen kontakta:

Ylva Hambraeus-Björling, styrelseordförande, 0705 61 50 00, ylva@makarna.se

Jessica Stark, tillträdande VD, 0703 33 32 43, jessica@sup46.com

Suzanne Sandler, avgående VD, 0735 35 66 35, suzanne.sandler@styrelseakademien.se

----------------

StyrelseAkademien är Sveriges största nätverk för ägare, styrelser och vd:ar. StyrelseAkademien är en ideell förening som verkar för ett bättre styrelsearbete i svenska företag. Vår mission är att öka kunskapen om styrelsearbetets betydelse för lönsamhet och utvecklingskraft. Vi arbetar med utbildning, nätverk, rekrytering och opinionsbildning. StyrelseAkademien Sverige har sjutton medlemsföreningar med över 6 500 individuella medlemmar. Vi utbildar ca 2 000 personer om året i styrelse- och ägarfrågor.


Följande bilagor finns för nedladdning:


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218