Jessica Stark ny VD för StyrelseAkademien Stockholm

Jessica Stark tillträder som vd för StyrelseAkademien Stockholm den 21 augusti. Idag arbetar hon på SUP46 där hon som VD och medgrundare varit med och skapat, byggt och utvecklat verksamheten till att på kort tid positionera sig som den främsta startuphubben i Norden.

– Jag ser verkligen fram emot att ta mig an Styrelseakademiens fortsatta utveckling. Min kompetens och mitt nätverk tror jag kommer vara till stor nytta för att skapa nya förutsättningar för att erbjuda styrelsekunskap till fler och något yngre målgrupper, säger Jessica Stark.

StyrelseAkademien har växt med 500 procent de senaste åren och stärker nu organisationen med ytterligare kompetens både på styrelse- och ledningsnivå.

– Jessicas erfarenheter och kompetens inom startup och tillväxtföretag kommer väl till pass när StyrelseAkademien bygger vidare och möter nästa generations entreprenörer. Vi är otroligt glada för att Jessica tackat ja till att ta över stafettpinnen från nuvarande vd Suzanne Sandler och arbeta vidare med att stärka varumärket och medlemsnyttan, säger Ylva Hambraeus-Björling styrelseordförande i StyrelseAkademien Stockholm.

Jessica Stark är 39 år och uppväxt i Grästorp i Västra Götaland. Jessica har en bakgrund inom pr och kommunikation men råkade ”hamna” i startupvärlden 2004. 2012 var hon med och grundade SUP46 (Start-Up People of Sweden) - en av Europas främsta startuphubbar - där hon har rollen som vd och ansedd som en av startupsveriges mest inflytelserika personer.

– Jag ser en tydlig ökad efterfrågan av kunskap i styrelsearbete för framtidens tillväxtföretag redan i tidiga skeden. Medlemsföretagen inom SUP46 efterfrågar det i allt högre grad. Det märktes också i samband med att Styrelseakademien och SUP46 i samarbete med Serendipity bjöd in entreprenörer och erfarna styrelseledamöter till ett matchningsevent. Det blev väldigt uppskattat, säger Jessica Stark.

För mer information, vänligen kontakta:

Ylva Hambraeus-Björling, styrelseordförande, 0705 61 50 00, ylva@makarna.se

Jessica Stark, tillträdande VD, 0703 33 32 43, jessica@sup46.com

Suzanne Sandler, avgående VD, 0735 35 66 35, suzanne.sandler@styrelseakademien.se

----------------

StyrelseAkademien är Sveriges största nätverk för ägare, styrelser och vd:ar. StyrelseAkademien är en ideell förening som verkar för ett bättre styrelsearbete i svenska företag. Vår mission är att öka kunskapen om styrelsearbetets betydelse för lönsamhet och utvecklingskraft. Vi arbetar med utbildning, nätverk, rekrytering och opinionsbildning. StyrelseAkademien Sverige har sjutton medlemsföreningar med över 6 500 individuella medlemmar. Vi utbildar ca 2 000 personer om året i styrelse- och ägarfrågor.