Warning: Undefined array key "rc" in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/header.php on line 22
» Sidan kunde inte hittas
 

Warning: Undefined variable $before_loop in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 39

Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

STK Marketing byter design på alla sina hemsidor

Det norska marknadsföretaget STK Marketing driver, bland annat, ett flertal webbplatser inom spelbranschen; en marknad som har vuxit stadigt i över två årtionden och inte förväntas sakta ner på länge. Just nu genomför STK Marketing en förändring av alla sina hemsidor. Uppdateringen görs av flera olika skäl, men med ett totalt fokus på användarna. Ökad användarvänlighet leder till nöjdare besökare och längre sessioner. För många av webbplatserna i fråga är detta den första stora uppdateringen på flera år. Några av nyckelpunkterna som STK Marketing har tagit hänsyn till är följande:

  • Det tar inte mer än ett par sekunder för en användare att döma en sida
  • Ökad användarvänlighet och kortare laddningstider leder till fler konverteringar
  • Google utvärderar bl.a. hastighet, professionalism, navigering och innehåll

Ett av de främsta målen i uppdateringen är ökad mobilvänlighet. Eftersom fler människor nu använder internet via mobilen än via stationära enheter så är det viktigare än någonsin att hemsidor är mobilvänliga. Det innebär bland annat att de automatiskt anpassar sig efter enhetens storlek, att de laddas snabbt, är enkla att navigera, samt konkreta. Onödigt innehåll sållas bort och det viktigaste lyfts fram. De får även ett estetiskt lyft och en mer modern look, enligt nuvarande trender för webbplatser.

Målet är att man intuitivt ska kunna hitta det som är mest relevant, utan att några element är blockerade eller svåra att upptäcka. En modern och responsiv design med tydliga handlingar är nyckeln. Kortare laddningstider uppnås bland annat genom att minska storleken på alla bilder och servera dem i korrekt skala, genom att optimera källkoden, samt att komprimera alla kompatibla resurser.

De sidor i STK Marketings nätverk som har fått uppdaterad design är den svenska spelsidan Spelautomater.se, samt de norska sidorna NorskeSpilleautomater.com, CasinoPåNett.org och CasinoSpesialisten.net. Fler sidor i nätverket, exempelvis finska CasinoExpertti.com förväntas få uppdaterad design inom kort.

Följande bilagor finns för nedladdning:


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218

Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

Årsredovisning 2016 Swedbank Sjuhärad AB (publ)

Styrelsen för Swedbank Sjuhärad AB har idag, 28 februari 2017, avgett årsredovisning för 2016.

Årsredovisningen bifogas och finns även att hämta på www.swedbanksjuharad.se

Frågor besvaras av VD Bosse Johansson, 0708-27 66 66 eller Ekonomi- och Finanschef Jens Magnusson, 0703-05 66 32.

Följande bilagor finns för nedladdning:


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218

Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

Första handelsdag av Samtrygg Group AB fastställd, uppvisar fortsatt hög tillväxt under 2016

Pressmeddelande, 28 Februari 2017

Första handelsdagen för Samtrygg Group AB (publ) på NGM Nordic MTF är bekräftad till 15 mars 2017. Omsättningen för verksamhetsåret 2016 uppgår till 78 MSEK, med 10,6 MSEK i avgiftsintäkter, samtidigt som bolaget uppvisar lönsamhet i en tillväxtfas för andra året i rad.


Samtrygg Group AB har godkänts för handel på NGM Nordic MTF och första handelsdagen är bekräftad till den 15:e mars.

“Jag är både glad och stolt att Samtrygg Group ABs aktie nu står klar för publik handel.  Vår produkt har tagits emot väl av vår användarbas som ständigt ökar och det stora intresset vid nyemissionen är ett kvitto på att marknaden gör samma värdering. NGM Nordic MTF ger oss som tillväxtbolag en möjlighet till breddad ägarbas, ökad transparens och förbättrad kapitalanskaffningsförmåga, viktiga komponenter för att bibehålla den marknadsledande roll vi haft sedan 2013. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla bolaget i en noterad miljö,” säger Marcus Lindström, VD, Samtrygg.

Omsättningen för 2016 uppgick till 78 MSEK, varav 10,6 MSEK i avgiftsintäkter – en ökning på 40 procent sedan föregående år. För andra året i rad visar Samtrygg ett positivt kassaflöde samtidigt som rörelseresultatet ökat med 50% till 0,4 MSEK. Samtryggs koncernbokslut för 2016 presenteras i den bolagsbeskrivning som offentliggörs inför

handelsstarten på NGM Nordic MTF.

I anslutning till noteringen genomförde Samtrygg i december en spridningsemission som övertecknades till 125%, till ett totalt belopp av 6,1MSEK.

“Vi har haft ett starkt år med fortsatt hög användartillväxt och tydligt fokus på fortsatta investeringar i produktutveckling och marknadsföring. Samtidigt fortsätter Samtrygg att växa med lönsamhet och utan belastande balansräkning” säger Marcus Lindström, VD, Samtrygg.

Samtrygg Group kommer att handlas under kortnamnet SAMT MTF B

Marcus Lindström

VD

marcus@samtrygg.se

Mobil 0700-906625




Om Samtrygg


Omsättning 2015: ca 78 MSEK, varav 10,6MSEK i avgiftsintäkter

Antal användare: 60 000 st

Ökade omsättning med ca 40 % verksamhetsåret 2016

För investerare: www.samtrygg.com

Samtryggs hemsida. www.samtrygg.se

Följande bilagor finns för nedladdning:


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218