Samhall är Europas mest hållbara företag!

På tisdagskvällens utsågs vinnarna av 2015 års European Business Awards. Under en ceremoni i London fick Samhalls vd Monica Lingegård ta emot priset för Europas främsta företag i kategorin Environmental and corporate sustainability. Totalt deltog över 24 000 företag från 33 länder i tävlingen.

European Business Awards är en internationell tävling som syftar till att uppmärksamma och prisa de mest framstående företagen i Europa. Tävlingen lockade i år över 24 000 företag från 33 olika länder att delta. Efter nästan ett helt års juryarbete utsågs Samhall på tisdagskvällen till Europas ledande företag i kategorin Europas mest hållbara företag.

– Det är fantastiskt! Jag är både stolt och tacksam. Varje dag visar våra 23 000 medarbetare att de är en resurs att räkna med. För mig handlar hållbarhet om lånsiktigt effektivt resursutnyttjande. Att jobba för att bryta utanförskap och verka för att alla som vill bidra också kan bidra gör Sverige hållbart. Priset är ett bevis på att vårt målmedvetna hållbarhetsarbete inom alla områden ger resultat. Jag hoppas att fler företag nu får upp ögonen för Samhall och ser att det är möjligt att förena affärsnytta med socialt ansvarstagande, säger Monica Lingegård, vd på Samhall.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Albin Falkmer, informationschef på Samhall AB
Mail: albin.falkmer@samhall.se

Om Samhall

Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer. Företaget har över 23 000 medarbetare på cirka 200 orter och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen drygt sju miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag.