Cassandra Oil: förtydligande om bolagets testkörningar i Spanien

Som Cassandra Oil meddelade tidigare i dag är Cassandra Oil och Sacyr överens om att avsluta testfasen och i stället övergå till produktion, initialt i mindre skala med en processanläggning men som i närtid ska kunna skalas upp och dessutom utökas med ytterligare en processanläggning.

I anledning av uppgifter i media vill Cassandra Oil understryka att det i dagsläget inte är möjligt att bedöma när processanläggningen kommer att kunna köras med full kapacitet, eller vad detta innebär i ekonomiska termer, och inte heller när i tiden det kan bli aktuellt att leverera och driftsätta ytterligare en processanläggning i Spanien.

Erik Nerpin, styrelseordförande
tel +46 70 620 73 59

Detta är Cassandra Oil AB
Cassandra Oil är ett svenskt företag som med hjälp av ny teknik producerar olja ur kolvätehaltigt material, till exempel uttjänta bildäck, plastavfall, "oljesludge", spillolja och på sikt även oljesand, oljeskiffer och elektronikskrot. Cassandra Oils aktie är listad på Nasdaq First North Stockholm med kortnamn CASO. Remium Nordic AB är bolagets certified adviser. Antalet aktieägare uppgår till cirka 8 000.