Mattias Svensson - 25 februari, 2010

Martin Gelin is a communication genius…

Martin Gelin värvar propagandister

Ni minns kanske bakgrunden. De rödgröna värvade Martin Gelin för att ha koll på sociala medier och alliansen bävade. Gelin var experten som följt Obama-kampanjen och nu skulle ta hit nya fräscha kampanjmetoder.

Nu har Gelin tagit bladet från munnen och förklarat för "ungdomarna" hur mycket de behövs och vad de kan göra. Tipsen hur man vinner valet hämtade han från bloggaren Erik Laakso.

Varje dag ska jag gå in på partiets webb, öppna nyhetsbreven och läsa de mest aktiva bloggarna i nätverket och läsa om vilka ämnen jag ska skriva om den dagen.

Jag ska länka till varje artikel som på minsta sätt kan relatera till ämnet och jag ska vara synnerligen generös i bedömningen.

Jag ska skicka insändare till alla lokaltidningar utifrån de mallar på insändare som brukar figurera i kampanjmaterialet och givetvis forma dem till blogginlägg också.

Jag kommer ta varje naturligt och onaturligt tillfälle till ett politiskt samtal var jag än rör mig, i kassakön, i tvättstugan, på tåget och i telefon med myndigheter och företag (fodringsägare).

Jag ska kritisera den borgerliga regeringens förslag och politik i varje läge och istället föra fram partiets egna förslag även då de är snarlika.

Jag ska ta varje debatt här på bloggen, på Facebook, på Twitter och på andras bloggar.

Behöver vi nämna att Laaksos "tips" var en satir över den okritiske partigängaren...


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218