LFV deltar i Almedalen 2 juli

Torsdagen den 2 juli är flyget i fokus i Almedalen med Aerospace Almedalen. På eftermiddagen berättar LFV om ett hållbart luftrum.

Kan flygtrafikledning påverka hållbarhet och tillgänglighet? Green Flights 2.0, flygtrafikledning på distans och flygtrafikens utveckling är högaktuella områden för oss. Möt aktörer som utvecklar hållbara tjänster och lösningar för ett tillgängligt och konkurrenskraftigt Sverige.
Deltagare: Niclas Gustavsson, affärsutvecklingsdirektör och Lars Rappich, luftrumsexpert.
Tid: 15.00-15.40.
Plats: East Sweden Arena, Trädgården vid Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6.

I samband med föredraget finns tillfälle till intervjuer. Kontakta LFVs pressansvariga Per Fröberg på tfn 0708-79 26 35.

LFV är ett statligt affärsverk som ansvarar för flygtrafiktjänst i svenskt luftrum. Varje år hanteras omkring 700 000 flygplansrörelser. LFV är även verksamt internationellt. Omsättningen är 2,6 miljarder och antalet anställda 1 200. Våra lösningar för en säkrare och mer kostnadseffektiv flygtrafikledning uppmärksammas globalt och vi driver på utvecklingen för att minska flygets klimatpåverkan. Sedan juli 2012 sköter det gemensamma bolaget NUAC på uppdrag av ägarna LFV och danska Naviair produktionen av flygtrafiktjänst en route.