Mattias Svensson - 22 augusti, 2011
Hur många välavlönade pr-typer krävs det för att göra en app åt staten?
Svar:
9 personer och ett företag.
I Resumé kan man läsa om hur ett av Systembolagets företag anlitat ett försvarligt gäng pr-nissar för att lansera möjligheten att spela in sig själv på bild när man är berusad. I vanlig ordning när det gäller statliga nykterhetskampanjer undrar man hur fulla de inblandade var för att komma på dem. För att inte tala om bevilja dem. Det är ju inte så att folk tidigare avstått från att spela in sig själva på fyllan utan statliga miljoner.
Här är i alla fall listan på personer som staten försörjer för att göra propaganda:
Arbetsgruppen på Forsman & Bodenfors:
Projektledare: Andreas Engstrand
Produktionsledare: Elin Sohlberg
Copywriter: Jacob Nelson
Art Director: Ted Mellström
Formgivare: Åsa Plahn
Digital producent: Peter Guadiano
Filmproduktion: Axel Söderlund
Produktion: Sparkling Zoo
Arbetsgrupp Deportivo:
Projektledare, Theresé Elmgren
Kundansvarig, Mats Mehlberg