Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

Toppnoteringar för Telge Energi på service, miljö och anseende

Nu kommer rapporterna som talar om hur svenska företag ligger i förhållande till varandra och gentemot sina kunder. Både Anseendeindex 2017, Service Score och Differs mätning för gröna varumärken är ute nu och Telge Energi levererar toppnoteringar på samtliga undersökningar.

 

Anseendeindex är en undersökning från Kantar-Sifo med syfte att ge kunskap kring vilka drivkrafter som bygger företags anseende i Sverige. Helt enkelt vilka företag svenskarna tycker bäst och sämst om. Totalt genomfördes 4319 intervjuer med ett representativt urval av boende i Sverige i åldrarna 18-79 år. 41 företag är med i undersökningen från sex branscher. Ikea hamnar i topp tillsammans med Volvo. Telge Energi är det enda elbolaget med topplacering på plats 12 oavsett bransch. Vattenfall och Tre har sämst anseende och hamnar i botten.


Sveriges Grönaste Varumärke är en återkommande undersökning som genomförs av konsultföretaget Differ. Telge Energi har tagit stora kliv i resultatet från förra året och tar nu andra platsen hack i häl bakom GodEl, segermarginalen är nu mindre än tidigare. Flera av varumärkena i energibranschen visar i år bättre resultat än i föregående mätning. Årets undersökning visar att grönhet är viktigare än någonsin för svenskarnas köpbeslut. Dessutom är viljan att betala extra för grönt den högsta i undersökningens historia. Över 1000 respondenter i åldrarna 15-75 år har deltagit. Datainsamlingen skedde under december 2016. Det är åttonde gången som undersökningen genomförs.
 

Telge Energi närmar sig och ligger nu på andra plats tätt efter årets vinnare när Service Score 2017 avgjordes på onsdagskvällen. Priset delas ut till företag och organisationer som enligt kunderna ger bäst service. Resultatet bygger på serviceupplevelser från över 3000 svenskar. Det är ’folkets röster’ som avgör vem som vinner och därför är det också extra kul med en toppnotering även där.
 

­–Att Telge Energi nu är det bäst placerade elbolaget på anseendeindex alla kategorier är fantastiskt. Resultatet i de här undersökningarna talar sitt tydliga språk; budskapet om att vi tillsammans med våra kunder kämpar för en mer hållbar planet för våra barn och barnbarn har nått fram, klimatet är en viktig fråga för svenskarna. Ett stort tack ska riktas till våra kunder som gör det möjligt! säger Mats Fagerström, VD på Telge Energi.

 

Om undersökningarna:

Anseendeindex Sifo-Kantar

Differ Sveriges grönaste varumärke

Service Score index

För mer information, kontakta:
Petra Hallebrant, presskontakt Telge Energi
Telefon pressjour: 0721-90 58 05
E-post: petra.hallebrant@telgeenergi.se

Jonna Holmgren, Presskontakt, Massiv PR
Telefon: 070-888 05 02
E-post: jonna@massivpr.se   

Om Telge Energi
Telge Energi är ett elbolag från Södertälje som alltid utmanat elbranschen. Först sänkte vi elpriserna, sedan kämpade vi mot kolkraften. Nu vill vi ge barnen en ännu ljusare framtid. Därför erbjuder vi Krammärkt el, ett enkelt sätt att vara med och barnsäkra planeten. Förutom att du får 100 % ren el från sol, vind och vatten så är du också med och bidrar till en mer hållbar planet för nästa generation. Läs mer om våra klimatinitiativ på: www.telgeenergi.se


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218