Stendörren Fastigheter växer och fortsätter anställa – Johan Bråkenhielm blir ny transaktionschef

Stendörren Fastigheter fortsätter sin expansion och har anställt Johan Bråkenhielm som närmast kommer från HEA Property Partner där han varit partner och ansvarig för nya affärer.

Johan tillträder den nyinrättade tjänsten som transaktionsansvarig på Stendörren Fastigheter i augusti 2017 och kommer därefter ingå i företagets ledningsgrupp. Johan har mångårig erfarenhet från transaktioner inom kommersiella fastigheter från flera olika befattningar i den svenska och nordiska fastighetsbranschen.

”Jag är mycket glad att Johan valt att vara med på vår fortsatta resa framåt. Stendörren har de senaste åren vuxit kraftigt både genom fastighetsförvärv och genom investeringar i och utveckling av befintligt bestånd. Vi ser nu stora möjligheter att växla upp transaktionstakten och Johan har precis den erfarenhet vi letat efter”, säger Fredrik Brodin, vd på Stendörren. ”Genom denna rekrytering är nu även vår ledningsgrupp komplett”, fortsätter Fredrik Brodin.

För mer information, vänligen kontakta: Fredrik Brodin, verkställande direktör. Telefon 070-8886665, fredrik.brodin@stendorren.se eller besök www.stendorren.se

Om Stendörren

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag noterat på First North Premier, Nasdaq Stockholm (Ticker STEF-B) som äger utvecklar och förvaltar lokaler som gör skillnad. Det betyder att vi arbetar tillsammans med våra hyresgäster för att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler med konkurrenskraftiga hyror, främst i Storstockholm och Mälardalen.

Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com ). För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ) se www.stendorren.se