Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

Snabbväxande affiliate-bolag med globalt fokus!

Casinomarknaden på nätet växer just nu så det knakar överallt i hela världen. Bara i Sverige lanseras det just nu nästan ett nytt nätcasino varje vecka och konkurrensen om nya spelare är otroligt tuff.

För att locka till sig nya spelare är nätcasinos antingen tvungna att satsa mycket på reklam eller att erbjuda generösa välkomstbonusar till nya spelare. På grund av det stora utbudet av nätcasinos så har även en annan marknad växt fram - jämförelsesajter som driver trafik till nätcasinos. En mycket framgångsrik sådan sajt är Casinomir.com som har ambitionen att bli världens främsta leverantör av högkvalitativa iGaming-leads. Sidan är en av de ledande jämförelsesidorna för jämföring av online casino i Sverige just nu.

 

Hur driver ni högkvalitativ trafik till nätcasinos?

”Först och främst så är vi väldigt selektiva med vilka nätcasinos vi samarbetar med. När ett nytt casino lanseras så testar vi casinot grundligt efter en mängd olika parametrar som t.ex. spelutbud, betalningslösningar, kundservice, mobilanpassning, bonusar och sajtens design. Om casinot är tillräckligt bra så skriver vi en omfattande recension med betygssättning och lägger upp det på vår sajt. Ofta kan vi även erbjuda extra bra bonusar till våra spelare som vi förhandlar fram vilket ökar incitamentet för spelarna att komma till oss. Vi har väldigt höga krav för att ett casino ska finnas på vår sajt samtidigt som vi sätter användarvänligheten i fokus vilket verkligen har uppskattats av våra spelare”, säger Christian Skoglund på Casinomir.

 

Vilka marknader är intressanta för er?

”Skandinavien och Storbritannien är våra främsta regioner och de ligger helt klart allra främst fram i utvecklingen när det gäller nätcasino och många menar att marknaden är mättad men man ska komma ihåg att ungefär 94% av allt casinospel i världen fortfarande sker fortfarande offline. Just nu så finns vi i fem länder och innan året är slut så är vårt mål att finnas i minst tio länder. Ett land som vi tror mycket på är Brasilien som har över 200 miljoner invånare, en stor medelklass, stark spelkultur och en ökande digitalisering. Merparten av spelandet sker dock främst offline och främst i form av bingo, lotterier och poker. Vår analys är att de ligger ungefär sex år efter den svenska marknaden i utvecklingen”, säger Carl Ahlvik på Casinomir.

 

Casinomir har valt att satsa på tre olika tillväxtstrategier:

  • Nya marknader. Den senaste marknaden Casinomir har satsat på är Japan som är en oreglerad marknad vilket gör att det tillkommer vissa risker. Exempelvis kan allt casinospel i Japan över nätet bli avstängt över en natt. Detsamma gäller för Australien där Casinomir också verkar.
  • Fler casinos. Med fler marknader kan man även samarbeta med fler casinos och erbjuda spelarna ännu fler alternativ.
  • Uppköp av konkurrenter. Marknaden för jämförelsesidor konsolideras just nu med allt färre och större aktörer. Casinomir är ständigt på jakt efter uppköp av högkvalitativa jämförelsesidor till sin portfölj.

 

Slutligen, vad ska ett nätcasino göra för att lyckas idag?

Idag så skapas det upp otroligt många nätcasinos, de flesta ser likadana ut, har ett likartat spelutbud och konkurrerar med bäst bonusar. För oss är måttet över hur ”lyckat” ett nätcasino är deras förmåga att behålla sina spelare. Så vi ställer oss istället frågan – hur skapar man en stark kundlojalitet?

 

Ett mycket framgångsrikt sätt för att göra just detta är genom ”Gamification” som kraftigt ökar engagemanget och lojaliteten hos spelarna. Kortfattat innebär att nätcasinot skapar ”ett spel i spelet”. Det kan exempelvis vara ett poängssystem med en påhittad valuta där du får mer poäng ju mer du spelar eller klarar av olika typer av utmaningar. Denna valuta kan du sedan byta ut mot olika typer av belöningar. Vi märker också att de sociala bitarna gör en enorm skillnad när det gäller lojaliteten hos spelarna. Allt som allt handlar det om underhållning och de nätcasinos som är roligast att spela på är också de mest framgångsrika.


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218