RELEASY VÄLJER PEMA PEOPLE SOM PARTNER FÖR REKRYTERING OCH BEMANNING I SVERIGE.

Pema och Releasy har tecknat ett samarbetsavtal rörande rekryterings- och bemanningstjänster. Releasy erbjuder tjänster inom såväl kundservice som försäljning via telefon. Bolaget har som mål att vara ledande leverantör i sin bransch genom att ligga i framkant med tekniska lösningar, vara en proaktiva samarbetspartner som driver utveckling samt värna om enkelhet i alla sina kundkontakter.

-       Releasy är ett företag med stark tillväxt och som behöver en proaktiv lokal rekryterings- och bemanningspartner som hjälper bolaget att uppfylla sina kundlöften och kvalitetsmål. Med detta sagt, är det en stor ära för oss på Pema, att vi fått möjligheten att leverera våra tjänster till Releasy i Sverige, säger Pema:s CEO, Michael Gozzi

-       Pema har en stark servicekultur och stort engagemang blandat med hög kompetens inom service och försäljning via telefon. Vi har högt ställda förväntningar i och med detta samarbete, och ser fram emot
starkt proaktivt partnerskap, säger Johan Frodell, CEO Releasy.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Michael Gozzi, CEO Pema Sweden                                                   Tel: 076 – 546 10 49

Johan Frodell, CEO Releasy                                                                Tel: 070 –482 27 90

Om Pema Sweden

Pema Sweden AB bedriver bemannings- och rekryteringsverksamhet via dotterbolaget Pema People AB inom främst verkstad, industri, lager & logistik, bygg & anläggning samt kontor. Koncernen erbjuder även tjänster inom fastighetsservice, arenadrift och utemiljöer via dotterbolaget Pema Partner AB.

Pema Sweden AB är en auktoriserad bemanningskoncern som ägs av Varenne och Magnus Andersson. Magnus grundade bolaget 1997 tillsammans med Pär Eriksson.www.pemasweden.se

Om Varenne

Varenne är ett investmentbolag som investerar i nordiska tillväxtbolag. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning till aktieägarna genom att investera i nordiska entreprenörsbolag och vara en aktiv ägare som skapar mervärde genom erfarenheter, kunskap och nätverk. www.varenne.se