Warning: Undefined array key "rc" in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/header.php on line 22
» Sidan kunde inte hittas
 

Warning: Undefined variable $before_loop in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 39

Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

Peter Bodin blir Grant Thornton Internationals nya globala CEO

Det blir Peter Bodin, tidigare vd på Grant Thornton i Sverige, som från och med den 1 januari 2018 som ny global CEO kommer att leda Grant Thornton International (GTIL) –  en av världens största sammanslutningar av revisions- och konsultföretag med 47 000 medarbetare i 130 länder. Det meddelar organisationens styrelse från London idag.

Peter Bodin kommer att inneha rollen som global CEO under de närmsta fem åren. Han efterträder Ed Nusbaum, som vid årsskiftet lämnar posten efter åtta år. (Man väljs om en period på fem år som sedan kan förlängas med ytterligare tre år.) Bodin blir GTIL:s första CEO som inte kommer från något av de två företag i USA eller Storbritannien som grundade Grant Thornton 1980.*

- Det är otroligt spännande att få anta den fantastiska utmaningen att leda vår internationella organisation till nästa nivå, kommenterar Peter Bodin. Jag är ödmjuk inför uppdraget och känner mig hedrad att ha fått organisationens förtroende. Jag är övertygad om att man bygger ett långsiktigt hållbart företag genom rätt medarbetare, ledarskap och kultur. I min roll som ledare kommer jag att verka för en miljö där vi alla på Grant Thornton runt om i världen samarbetar med varandra, med våra kunder och övriga intressenter för att skapa världens bästa tjänsteföretag med ett innovativt och särskiljande varumärke som tillvaratar alla möjligheter i den digitala samhällsomvandlingen.

Scott Barnes, styrelseordförande i GTIL kommenterar utnämningen så här:

- Som en tidigare styrelseordförande har Peter djup kunskap om den globala organisationen och kommer att ingjuta tillförsikt hos våra medlemsföretags vd:ar. Han är känd för att coacha och utveckla människor på alla nivåer och jag tror att hans passion för människor och ledarskap och hans öppna transparenta stil, kommer att uppskattas av nästa generation på Grant Thornton.

Ed Nusbaum, nuvarande CEO, tillägger:

- Jag är mycket glad över att styrelsen har valt en stark innovativ ledare i Peter, som kommer att inspirera Grant Thorntons medarbetare, kunder och samhällen över hela världen. Jag har arbetat nära honom genom åren och är övertygad att han i på bästa sätt kommer att fortsätta verkställa vår strategi ”Growing Together 2020” och bygga en spännande framtid för denna fantastiska organisation.

Fakta
Peter Bodin var vd på Grant Thornton Sverige i 16 år. Under denna tid omvandlade han företaget från ett traditionellt revisions- och konsultföretag till ett 1,3 miljarders tjänste-företag med över 1100 medarbetare, känt för sin starka företagskultur och varumärke samt utveckling av digitala lösningar. Han var även styrelseordförande för Grant Thornton International under fem år. Bodin som idag är 51 år, blev enhälligt vald till global CEO av GTI:s styrelse som består av vd-ar från medlemsföretag i 14 länder samt två externa ledamöter. Rekryteringsprocessen genomfördes med stöd av externa rådgivare.

* Grant Thornton International Ltd bildades 1980 av amerikanska Alexander Grant och brittiska Thornton Baker, båda anrika företag med en lång historia i respektive land. Avsikten var att skapa en internationell grupp som skulle göra det möjligt att tillgodose kunders behov av professionell rådgivning oavsett var i världen de var verksamma.

Om Grant Thornton International
Grant Thornton International Ltd (GTIL) en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult¬företag som hjälper dynamiska företag och organisationer att frigöra sin potential att växa.  Medlemsföretagen omsätter tillsammans 4,8 miljarder dollar och har totalt 47 000 medarbetare i över 130 länder. De senaste tre åren har GTIL varit den snabbast växande organisationen bland de större nätverken. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning. Grant Thornton International levererar inga tjänster till kunder, utan detta sköts av medlemsföretagen.

För mer information kontakta:
John Vita
john.vita@gti.gt.com
+1 312 602-8955

Lisbeth Larsson, informationschef Grant Thornton Sverige
lisbeth.larsson@se.gt.com
0708-21 71 56, 08-563 071 56
Twitter: @GT_LisLar

Twitter: @GrantThorntonSE

Grant Thornton är ett av Sveriges ledande revisions- och konsultföretag med en vision att verka för ett välmående näringsliv i Sverige. Bolaget har cirka 1200 medarbetare på 24 kontor i Sverige, och är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult­företag med över 47 000 medarbetare i fler än 130 länder. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, skatterådgivning, annan rådgivning och ekonomiservice.
 


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218

Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

Genova Property Group och Coop fortsätter utveckla Uppsala

Genova Property Group är ett modernt och personligt fastighetsbolag som sätter hållbarhet, design och nyskapande arkitektur högt på agendan. Sedan starten 2006 har Genova fokuserat på att förvärva, förädla och förvalta kommersiella fastigheter och bostäder i Stockholm och Uppsala.

Vår ambition är att producera bostäder som är vackrare och personligare än många av dagens standardlösningar, där modern design och arkitektur inte bara är estetiskt tilltalande, utan även ekologiskt och socialt hållbar. Ett av våra bästa exempel på detta är Botanikern, vårt nya projekt i Rosendal”, säger Genovas vd Andreas Eneskjöld.

Att bygga hem och förvalta fastigheter som bidrar till stadens utveckling är en stor och viktig del i Genovas affärsidé. Vi arbetar med en långsiktig investeringshorisont och äger idag en portfölj med kommersiella fastigheter i Uppsala. Ett flertal av dessa med Coop som strategisk hyresgäst i områden som Fålhagen, Ekeby, Luthagen samt i Sunnersta. Intentionen från Genova såväl som Coop är att långsiktigt utveckla dessa fastigheter. Vi planerar de kommande åren att utveckla bostäder samtidigt som Coop fortsätter att bedriva sin verksamhet. Detta innebär även att såväl Genova som Coop har för avsikt att under byggnadsfasen tillsammans med Uppsala kommun finna ersättningslösningar för de Coop-butiker som påverkas under byggtiden.

”Coop vill vara en aktiv del i att utveckla det växande Uppsala och ser fram mot att på sikt öppna nya moderna och hållbara butiker för de boende i områdena”, säger Coops Regionsdirektör Christian Wijkström.

”Det är otroligt viktigt för oss att ha kvar Coop som hyresgäst, de nya fina husen som vi bygger ska ju bli en tillgång för alla i området inte bara våra boende”, avslutar Andreas Eneskjöld.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

CEO, Andreas Eneskjöld, telefon 070-740 14 24, andreas.eneskjold@genova.se

Regionsdirektör, Christian Wijkström, telefon 070-209 98 34, christian.wijkstrom@coop.se

Om Genova

Genova Property Group AB (publ) är ett fastighetsbolag med tre affärsområden; förvaltningsfastigheter, bostadsproduktion och samhällsfastigheter, och med fokus främst på Stockholms- och Uppsalaregionerna. Per den 31 december 2016 ägde bolaget fastigheter till ett värde om drygt 1 600 Mkr med en uthyrbar yta om cirka 110 000 kvm samt innehade cirka 3 600 bostadsbyggrätter. Bolagets preferensaktier handlas på Nasdaq First North Premier och Avanza Bank är Bolagets Certified Adviser.

Följande bilagor finns för nedladdning:


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218

Warning: Undefined variable $l1 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 137

Warning: Undefined variable $l2 in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/index.php on line 139

Måleriföretagen spegellockoutar efter varsel från Målareförbundet

Arbetsgivarorganisationen Måleriföretagen har beslutat att varsla om spegellockout från den 22 maj  klockan 10.00. Spegellockouten är ett direkt svar på Svenska Målareförbundets stridsåtgärder med ett omfattande varsel om strejk och blockad. Målareförbundets varsel berör minst 500 arbetsplatser och två hela företag som helt får stänga sin verksamhet.

Arbetsgivarorganisationen Måleriföretagen har beslutat att varsla om spegellockout från den 22 maj klockan 10.00 . Spegellockouten är ett direkt svar på Svenska Målareförbundets stridsåtgärder med ett omfattande varsel om strejk och blockad. Målareförbundets varsel berör minst 500 arbetsplatser och två hela företag som helt får stänga sin verksamhet.  

- Som bransch- och arbetsgivarorganisation måste vi ta tillvara våra medlemmars intressen. Att göra en spegellockout är därför helt nödvändigt. Måleriföretagen har under hela förhandlingsperioden arbetat hårt för att parterna skulle kompromissa och därmed kunna nå en överenskommelse. Jag kan bara beklaga att Målareförbundet är ett stridslystet fackförbund som väljer konflikt före förhandling i år igen, säger Björn Hellman, vd på Måleriföretagen i Sverige.

Spegellockouten är en neutraliseringsåtgärd för de företag som redan omfattas av varslet och innebär ingen upptrappning av konflikten. Lockouten omfattar enbart arbete som utförs av Svenska Målareförbundets medlemmar på det företag och de arbetsplatser som omfattas av förbundets eget varsel.

Genom spegellockouten får Måleriföretagen möjlighet att behålla viss kontroll över processen. Måleriföretagen tar i och med lockouten över det primära ansvaret för att bevilja dispens för de arbeten som omfattas av lockouten.

Dispens från lockouten kommer att ges för arbeten som påtagligt påverkar verksamheten inom särskilt samhällsviktiga funktioner som vård, äldreomsorg, barnomsorg, skola samt känslig produktion främst inom den exporterande konkurrensutsatta industrin.

Se konfliktobjektslista från Svenska Målareförbundet avseende uttagna företag.  

För kommentarer, kontakta Björn Hellman, vd på Måleriföretagen i Sverige på 070-934 90 15 eller bjorn.hellman@maleriforetagen.se

Måleriföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation med uppdraget att utveckla det professionella måleriet i Sverige. Det gör vi bland annat genom att erbjuda kvalificerade tjänster inom medlemsservice och branschutveckling samt genom att förbättra förutsättningarna och näringsvillkoren för våra medlemsföretag och branschen i stort. Måleriföretagen företräder cirka 1400 medlemsföretag.

Följande bilagor finns för nedladdning:


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218