Ny jämförelsetjänst för hundförsäkringar på Konsumentservice ska hjälpa hundägare hitta rätt.

Fler än 175 000 hundar saknar idag försäkring i Sverige, och långt fler har inte fullgott skydd om olyckan skulle vara framme. Konsumentservice.se lanserar därför en jämförelsetjänst specifikt för hundförsäkringar som ytterligare ett steg mot visionen att bli Sveriges ledande konsumenttjänst.

Det finns idag över 860 000 hundar i Sverige, och det är ingen hemlighet att vi svenskar är ett väldigt husdjurskärt folk. Dock är det långt ifrån alla våra husdjur som är rätt försäkrade, vilket kan leda till oerhört höga oförutsedda kostnader om till exempel familjens hund gör sig illa. “Det finns många fall där hundägare ställts inför valet att antingen skuldsätta sig och betala för vården, eller tvingas avliva hunden för att de inte kan betala de höga vårdräkningarna” säger Sara Nilsson på Konsumentservice. För att hjälpa konsumenter välja rätt försäkring för deras hund lanserar nu Konsumentservice sin jämförelsetjänst (https://www.konsumentservice.se/hundforsakring/) där hundägare enkelt kan hitta rätt försäkring efter just deras förutsättningar.

“Olika raser har helt olika riskprofiler, och det är inte helt säkert att hunden är täckt för vissa sjukdomar om de är vanligt förekommande hos just den rasen. Därför är det såklart viktigt att förstå vad exakt som ingår i försäkringen, vilka andra tilläggsförsäkringar som finns, och vad dessa i så fall kompletterar hos just din ras” säger Sara Nilsson på Konsumentservice (www.konsumentservice.se).

“När vi började kolla på statistiken för just hundförsäkringar såg vi att det finns ett stort antal oförsäkrade husdjur, och det var ganska skrämmande. Vår reaktion blev då att komplettera vår tjänst med en uttömmande frågebank dels så att konsumenter kan hitta svar på sina frågor, men också bygga en helt komplett resurs för att även hitta rätt försäkring. Vi redovisar även alla försäkringsbelopp och kostnader för de olika försäkringsbolagen.” fortsätter Sara Nilsson.

“Vårt mål har alltid varit att bli Sveriges marknadsledande konsumenttjänst, och genom att lansera ännu en jämförelsekategori för våra besökare tar vi ännu ett steg i den riktningen” avslutar Sara Nilsson.

Web: www.konsumentservice.se
Mail: konsumentservice@konsumentservice.se

Konsumentservice är en oberoende jämförelse- och informationstjänst inom privatekonomi. Vi hjälper svenska konsumenter att ta bättre beslut genom att sammanställa information och villkor för olika lån, kort, sparformer och försäkringar.