Första handelsdag av Samtrygg Group AB fastställd, uppvisar fortsatt hög tillväxt under 2016

Pressmeddelande, 28 Februari 2017

Första handelsdagen för Samtrygg Group AB (publ) på NGM Nordic MTF är bekräftad till 15 mars 2017. Omsättningen för verksamhetsåret 2016 uppgår till 78 MSEK, med 10,6 MSEK i avgiftsintäkter, samtidigt som bolaget uppvisar lönsamhet i en tillväxtfas för andra året i rad.

Samtrygg Group AB har godkänts för handel på NGM Nordic MTF och första handelsdagen är bekräftad till den 15:e mars.

“Jag är både glad och stolt att Samtrygg Group ABs aktie nu står klar för publik handel.  Vår produkt har tagits emot väl av vår användarbas som ständigt ökar och det stora intresset vid nyemissionen är ett kvitto på att marknaden gör samma värdering. NGM Nordic MTF ger oss som tillväxtbolag en möjlighet till breddad ägarbas, ökad transparens och förbättrad kapitalanskaffningsförmåga, viktiga komponenter för att bibehålla den marknadsledande roll vi haft sedan 2013. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla bolaget i en noterad miljö,” säger Marcus Lindström, VD, Samtrygg.

Omsättningen för 2016 uppgick till 78 MSEK, varav 10,6 MSEK i avgiftsintäkter – en ökning på 40 procent sedan föregående år. För andra året i rad visar Samtrygg ett positivt kassaflöde samtidigt som rörelseresultatet ökat med 50% till 0,4 MSEK. Samtryggs koncernbokslut för 2016 presenteras i den bolagsbeskrivning som offentliggörs inför

handelsstarten på NGM Nordic MTF.

I anslutning till noteringen genomförde Samtrygg i december en spridningsemission som övertecknades till 125%, till ett totalt belopp av 6,1MSEK.

“Vi har haft ett starkt år med fortsatt hög användartillväxt och tydligt fokus på fortsatta investeringar i produktutveckling och marknadsföring. Samtidigt fortsätter Samtrygg att växa med lönsamhet och utan belastande balansräkning” säger Marcus Lindström, VD, Samtrygg.

Samtrygg Group kommer att handlas under kortnamnet SAMT MTF B

Marcus Lindström