Eva Ottne blir ny HR-direktör på Almi Företagspartner

Eva Ottne blir ny HR-direktör på Almi Företagspartner AB. Hon kommer närmast från Max Hamburgerrestauranger där hon varit personalchef sedan 2010. Dessförinnan hade hon motsvarande tjänst på Nestlé Sverige, Canal Digital och Pysslingen Förskolor & Skolor AB/AcadeMedia.

–        Vi har haft en rekryteringsprocess med många kvalificerade sökande. Nu är vi mycket glada över att Eva Ottne tillträder som HR-direktör. Med sin erfarenhet och kompetens kommer hon att bli en stor tillgång för Almi, säger Göran Lundwall, vd och koncernchef Almi Företagspartner.

–        Almi är ett företag med ett starkt driv och entreprenörskap. Med över 20 års erfarenhet inom HR från olika branscher har jag skaffat mig en både bred och djup erfarenhet som jag nu ser fram emot att få bidra med i Almis framtida utveckling, säger Eva Ottne

Eva Ottne kommer med start nu i augusti att leda och utveckla Almi-koncernens HR-arbete. Hon ingår i Almis koncernledning och rapporterar till koncernchefen.

Om Almi

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet.

För ytterligare information kontakta:

Lars Mårdbrant, kommunikationsdirektör Almi Företagspartner, tel 070-314 34 34.