Bravura öppnar kontor i Linköping

Rekryterings- och bemanningsföretaget Bravura öppnar kontor i Linköping. Etableringen är ett steg i expansionen där man skapar ett geografiskt steg närmare företag och arbetssökande i Linköpingsområdet.

Bravuras VD Martin Sander hoppas att etableringen ska leda till fortsatt tillväxt och utökade kundsamarbeten, som i sin tur kan skapa fler arbetstillfällen och bidra till näringslivet i regionen. Kontoret öppnar den 1 augusti och blir Bravuras sjätte kontor i Sverige.

”Vi ser Linköping som en naturlig tillväxtregion med stor potential där vi vill skapa nya kundsamarbeten och arbetstillfällen.” – säger Martin Sander, VD på Bravura

Idag finns Bravura i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Jönköping. Bravura hjälper företag med rekrytering och bemanning inom tjänstemannaområdet, exempelvis IT, ekonomi, administration, försäljning, teknik med mera. Idag har man cirka 670 konsulter ute som jobbar på uppdrag av Bravuras kunder. På Bravura jobbar cirka 130 medarbetare internt med att stärka företag genom rätt kompetens.

Kontoret i Linköping ligger på Teknikringen 9 i Mjärdevi Science Park. Den 1 augusti är det 2 personer som startar upp verksamheten, men redan veckan efter börjar tre nya medarbetare och man kommer att vara totalt 5 personer som jobbar med rekrytering och bemanning i Linköping. Ambitionen är att växa och vara upp till 10 medarbetare inom 1 år.

”Vi känner oss lite som en start up inom Bravura. Vi bygger från grunden fast med alla förutsättningar som kommer med att vara en del av Bravura Sverige AB. Vårt mål är att så snabbt som möjligt komma in på marknaden och börja leverera värde till våra kunder och kandidater.” säger Otto Hermansson, Regionansvarig på Bravura Linköping.

Fakta om Bravura

• Grundat 2008
  • Rekryterar och hyr ut personal till företag inom tjänstemannaområdet
  • Di Gasell 2013, 2014, 2015, 2016
  • Sysselsätter idag cirka 800 medarbetare, varav 670 konsulter
  • Kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall, Jönköping och Linköping

Bravura är experter på kompetensförsörjning inom tjänstemannaområdet. Bravura har sedan starten 2008 vuxit till en väletablerad aktör på den svenska marknaden för rekrytering och bemanning och är idag ett av de snabbast växande företagen inom branschen. Vi verkar på en högt konkurrensutsatt marknad där vår främsta konkurrensfördel är att vi fullt ut drivs av insikter och våra intressenters behov. Vi särskiljer oss genom våra skickliga medarbetare, våra effektiva arbetssätt och vårt brinnande engagemang för att skapa värde och resultat för våra intressenter. Vi tror att nyckeln till framgångsrik rekrytering handlar om att vara en engagerad och pålitlig partner som förenklar och förbättrar rekryteringsprocessen genom en djupare förståelse för både kunder och kandidaters behov.

Bravura finns till för att korta ledtider för vakanser och förbättra matchningen av kompetens på arbetsmarknaden. När vi är framgångsrika blir effekten att människor får jobb och företag utvecklas genom rätt kompetens. Det är så vi skapar störst skillnad och det ger oss anledning att gå till jobbet varje dag och fortsätta kämpa för att en dag vara bäst i världen på det vi gör. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Läs vidare på www.bravura.se

För vidare frågor, kommentarer och intervjuer kontakta:

Otto Hermansson – Regionansvarig, Bravura Linköping

+46707658759, otto.hermanssonn@bravura.se