Assemblin förvärvar Delta och expanderar i Norr

Assemblin har framgångsrikt fullbordat förvärvet av Delta, en ledande och komplett teknisk installations- och servicepartner med 250 anställda på 6 orter i Västerbotten. Delta-Koncernen arbetar med el, ventilation, säkerhet och omsätter 300 miljoner kronor per år.

– Vi är glada över att ha fått möjligheten att förvärva Delta. Genom förvärvet gör vi en rejäl förstärkning av vår marknadsnärvaro och position i Västerbotten. Det är också ett viktigt steg för att uppnå vår vision om att vara det ledande nordiska installations- och serviceföretaget och våra kunders förstahandsval genom att leverera de mest effektiva lösningarna utformade av branschens bästa medarbetare. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Deltas företagsledning i byggandet av ett ännu starkare företag, säger Mats Jönsson, VD och koncernchef Assemblin AB.

– Jag är glad över att Delta blir en del av ett spännande och komplett Nordiskt installationsbolag. Första tiden kommer jag ägna åt integration och medarbetare för att tillsammans med Assemblin sedan forma vägen framåt, säger Christer Karlsson, grundare och ägare av Delta-koncernen.

– Vi kan med glädje konstatera att vi förstärkt vårt lag med kompetenta medarbetare och den verktygslåda som behövs för att nå den position vi har som målsättning att ta, säger Fredrik Allthin, VD Assemblin El AB.

– Förvärvet av Delta är en strategiskt viktig affär som innebär en expansion till en vital och intressant region, säger Håkan Ekvall, VD Assemblin Ventilation AB.

För mer information kontakta:
Thomas Rebermark, Informations- & Marknadschef, Assemblin, +46 (0)10 475 39 81, e-mail: thomas.rebermark@assemblin.se
Christer
Karlsson, +46 (0)70 66 444 54, e-mail: christer.karlsson@delt.se

Informations- och Marknadschef Assemblin, tel. 010-475 39 81, thomas.rebermark@assemblin.se

Om Assemblin:
Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är cirka 7 miljarder SEK och med mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är. För dig.

Vill du läsa mer. Gå in på: www.assemblin.se