Addnode Group förvärvar programvarubolaget Forsler & Stjerna

Stockholm den 29 juni, 2017. Addnode Group har förvärvat det svenska programvarubolaget Forsler & Stjerna och stärker sin position som ledande leverantör av lösningar inom offentlig förvaltning och trafikplanering. Bolaget har 13 medarbetare och omsätter cirka 20 MSEK.

Forsler & Stjerna har 27 års erfarenhet från programvaruutveckling inom kollektivtrafikområdet. Bolaget har bland annat utvecklat planeringssystemet REBUS som idag används av Sveriges samtliga 21 länstrafikföretag.

- Kollektivtrafik har en central roll i en framtida hållbar stads- och landsbygdsutveckling. Forsler & Stjerna är därför ett viktigt förvärv för oss då bolaget ger Addnode Group djup kompetens och moderna systemlösningar inom kollektivtrafikområdet. Jag räknar också med att vi kommer att kunna erbjuda Forsler & Stjernas kunder en större bredd i tjänsteutbudet framöver, säger Andreas Wikholm, affärsområdeschef för Addnode Group Process Management.

Tillträde sker 1 juli 2017 och bolaget kommer att ingå i Addnode Groups affärsområde Process Management.

För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Wikholm, affärsområdeschef, Addnode Group Process Management.
Telefon: +46 (0) 70 394 42 07, e-post: andreas.wikholm@addnodegroup.com

Johan Andersson, VD och koncernchef, Addnode Group
Tel: +46 (0) 70 420 58 31, e-post: johan.andersson@addnodegroup.com

Om Addnode Group
Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor.

Vi är 1 300 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland, Indien, Norge, Serbien, Slovakien, Storbritannien, Tyskland, USA och Österrike. 2016 uppgick nettoomsättningen till 2 195 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.