Mattias Svensson - 10 juni, 2009

Vägra låta Systembolaget kalla dig hora!

”Tonårsförälder, se upp! Annars kan din könsmogna dotter ta initiativet till hångel, eller till och med s-e-x, när hon umgås med pojkar i samma ålder!!!”

Vem som ligger bakom ett så här unket, sexualmoralistiskt budskap om flickor som egentligen är kyska och sedesamma, när de inte förleds till annat, och killar som i själva verket alltid är redo, och aldrig skulle missa att dra fördel av om den kyska jungfruns naturliga motstånd skulle krackelera för ett ögonblick? Ella Bohlin? Muslimska friskolor? Bloggen Tradition och fason? Bnöööp. Fel svar. Det är Systembolaget som för dina och mina pengar försöker skrämma tonårsföräldrar med att om de köper ut cider kan deras dotter få för sig att ”mysa lite” med en kille. Titta på filmen ”Flirten” och till och med en liberal som undertecknad får lust att hala fram det där förbudet mot sexistisk reklam.

Fast man ska kanske inte bli så förvånad, sexism har trots allt varit en bärande del av den svenska alkoholpolitiken sedan urminnes tider.


Warning: Undefined variable $media in /sites/magasinetneo.se/web/wp-content/themes/neo/functions.php on line 218